Tuesday, March 20, 2012

Kem Atlet Pelapis Serantau 2012

Seramai 90 atlet(60 lelaki dan 30 wanita) ,18 jurulatih serta 7 pegawai dari Akademi Serantau Zon Selatan, Akademi Serantau Zon Utara, Pusat Latihan Serantau Ipoh, Pusat Latihan Serantau SAAS, Pusat Latihan Serantau Kota Bahru, Pusat Latihan Serantau SSTMI dan Pusat Latihan Serantau SSBJ telah selamat tiba di Pusat Latihan Angkat Berat Rompin Pahang pada jam 5.30 ptg  bagi mengikuti Kem Atlet Pelapis Serantau anjuran Unit Pelapis Serantau, Cawangan Pelapis, Majlis Sukan Negara.  

Semua atlet yang hadir merupakan atlet dari sukan Olahraga, Berbasikal, Memanah, Tinju, Angkat Berat dan Gimnastik. Kem ini akan berlangsung selama 6 hari bermula pada 19 Mac hingga 24 Mac 2012.

Tujuan kem ini diadakan untuk mengumpul seluruh atlet pelapis serantau dari akademi dan pusat latihan bagi menjalinkan hubungan yang lebih erat serta didedahkan dengan program-program yang dapat membentuk semangat jati diri setiap atlet  yang baru mahupun lama. 

Selain itu,atlet  akan didedahkan dengan maklumat-maklumat berkaitan pemakanan,psikologi serta doping.Bermula malam ini pelbagai aktiviti dan program akan berlangsung.

Sekian laporan disediakan oleh:
Syamsul Afzan
Pelapis Serantau

No comments:

Post a Comment